Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday, July 10, 2010

Anak Kita, Permata Kita

Anak? siapa tu? hahaha....sejak kebelakangan ni kita banyak digemparkan dengan kes-kes pembuangan bayi yang tidak berdosa, yang masih belum sempat melihat dunia ni....ada jugak yang masih belum sempurna sifat mereka, yang digugurkan dari kandungan...manusia ka mereka yang memlakukan kerja macam ni? layakkah mereka dipanggil manusia?...

bukan nak berleter ka apa kat sini, aku cuma meluahkan ketidakpuasan hati aku kat blog aku ni...mereka yang senang-senang "buat" anak ni senang pulak buang anak....mereka ni tak penah fikir orang lain yang dah kahwin bertahun-tahun tapi masih belum dikurniakan "cahaya" dalam hidup (cahaya mata maksud aku...)...

hmmmm....aku harap mereka-mereka ni boleh fikir untuk kali kedua selepas ni...ada otak pakai la, jangan tak pakai...jangan jadi "limau purut tiga serangkai, buta perut takdak akai"...

terlanjur aku dok sebut pasal anak, (aku sendiri pun takdak anak lagi)...aku ada snap beberapa keping gambar anak-anak kita yang semestinya akan menjadi pemimpin masa depan kita....hargailah mereka, didik mereka seelok-eloknya kerna mereka ibarat kain putih, kita yang akan menentukan coraknya...baik didikan kita, baiklah akhlak mereka...insyaAllah....










0 comments:

Post a Comment