Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday, January 2, 2010

Buang Masa @ Jeti Sungai Layar, Merbok

hmmmm....aku boring sebenarnya...bila settle keja uruskan hal mak, aku tak tau  nak buat apa hari ni...aku pun tergerak hati nak ambik gambaq..yelah, dah 2 minggu aku tak ambik gambaq...rasa macam ada yang tak kena...jadi, ari ni aku sms Cumi ajak dia pi ambik gambaq kat tempat kegemaran kami...aku rasa bukan kami ja suka tempat ni, siapa yang sampai kat tempat ni mesti akan mai lagi...tempat ni memang tenang...memang relaks la bagi aku...tambah pulak kalau waktu petang, ramai jugak orang yang mai sini, ada yang bercouple, ada yang mai dengan famili...memang meriah kat sini...tambah pulak la ni pihak berkuasa tempatan dah menaik taraf tempat ni sebagai salah satu tempat pelancongan di negeri Kedah...la ni parking pun dah luas, restoran pun dah besaq (Restoran D'Jetty 8 Beradik), dh tu siap ada tempat informasi pelancong lagi...pejabat pelancongan dll...ada jugak trip untuk menaiki bot menyusuri Sungai Merbok...aku rasa orang yang paling suka mai sini adalah geng pemancing...kat sini kalau ada rezeki memang banyak ikan boleh dapat...kalau nak ambik trip naik bot untuk memancing sekitar Sungai Merbok pun ada kat sini....masa aku ngna Cumi pi kat sini ramai pemancing sedang khusyuk dok memancing....jadi aku rekemenkan la kat sesapa yang nak cari satu tempat untuk relaks-relaks ujung minggu...ok la, aku sertakan serba sedikit gambaq yang sempat aku snap (ada jugak Cumi yang snap - credit to Cumi)...



Cumi posing kat ujung pelantaq jeti



Bot JPA..in case ada emergency kat sini



sampan/perahu nelayan



bot ni dinaikkan untuk diperbaiki



sampan/perahu nelayang tengah "parking"



ni la pelantaq ujung jeti...



pelantaq terpung ni baru dibina



parking lot untuk perahu/bot nelayan kat sini



pemandangan dari tengah pelantaq jeti...



lagi parking lot untuk bot nelayan



Jambatan Sungai Merbok



jom memancing...sambil tunggu kail tu mengena jom baca novel dulu



sabaq menanti



suasana senja di Jeti Sungai Layar, Merbok



suasana senja di Jeti Sungai Layar, Merbok



parking kereta



salah parking keta nih...hahahahaha



yang ni pun salah park keta jugak ni...muargh hahahaha..!


ok la, ni ja untuk kali ni...lepas ni kalau ada tempat-tempat menarik kat mana-mana aku akan update kat blog aku ni...apa-apa pun selamat bercuti hujung minggu kepada semua...salam

0 comments:

Post a Comment